11 Bin Sıralama İçin Nasıl Çalıştım ?

    

Mezuna kalmaya karar verdikten sonra Eylül’de YGS çalışmaya başladım. En başlarda çalışmalarım çok düzenli değildi fakat daha sonra kendime uzun vadeli programlar yerine kısa vadeli, haftalık programlar yapmaya karar verdim. Her Pazar akşamı oturup önümdeki bir hafta içinde bitirebileceğim kadar konu ve soru hedefledim. Konunun uzunluğuna bağlı olarak her hafta her dersten en az bir konu çalışıp sonrada o konuyla ilgili elimde var olan tüm soruları çözerek o haftayı bitirmeye çalıştım. 



Bu programı uygularken yaptığım bazı altın vuruşlarım vardı. Her hafta yaptığım programa sadık kalıp düzenli bir şekilde günü gününe çalışarak birikimsel ilerledim. En önemli altın vuruş bu; o haftanın konusunu veya sorularını asla bir sonraki haftaya bırakmadım. Eğer bıraksaydım her şey daha karmaşık olurdu ve hiçbir konuyu bitiremezdim. O yüzden işinizi zamanında bitirmek çok önemli. Bu hem sizi motive eder hem de düzenli olarak konularınız biter. Bir diğer altın vuruş; konu çalışırken not çıkardım bu da çok önemli bir detay. Son olarak da çözdüğüm sorularda yanlışlarım üzerinde mutlaka durdum ve yanlışlarımı küçük küçük kâğıtlara yazıp kavanozuma attım. Her fırsatta kavanozdaki notlarımı okudum böylece yanlışlarımı öğrendim ve bu şekilde her geçen gün netlerim arttı. 
YGS-LYS döneminde hep bu yöntemlerle ilerledim fakat LYS de daha fazla soru çözdüm çünkü LYS daha çok bilgi istiyor YGS’ ye göre. Bilgi demişken genelde bu süreçte herkes ezber yapmak önemli mi, yeterli mi? Diye sordu. Ben asla ezber yapmadım. Ezber yine her halukârda unutulan bir şey. Ondan ziyade çalışırken anlamaya çalıştım, not çıkardım ve notlarımı sürekli okudum. Soru çözerek öğrendiklerimi pekiştirdim ve yanlışlarımdan ders aldım. İnanın bunlar ezberden kat be kat daha iyi. Bana soracak olursanız kesinlikle ezber yapmayın. 
Sözün özü; kendinizi tanıyın önce ve size en uygun çalışma şeklini bulun. Bununla beraber düzenli ve verimli çalışın. Kendinize güvenin ve bu senenin sonunda güzel şeylerin sizi beklediğini bilip o günlere en güzel haliyle ulaşmaya bakın. Hepinize gönülden başarılar diliyorum. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar