Tercih dönemi ve Tercih listesi

     Elbette bir çoğunuz şu an ''Ay nereyi yazsam? ''  '' Hangi üniversite daha iyidir? '' ''Hangi üniversiteleri ilk tercihlere yazsam , hangilerini sonlara yazsam ? '' vs vs bu sınav kadar hatta bazen sınavdan daha zor gelebilen dönemde bu tarz sorular hep kafanızda oluyor olacak ama bu dönemi beraber kolaylaştırabiliriz ben inanıyorum...





  1. En önemlisi emin olmadığınız hiçbir bölümü hiçbir üniversiteyi tercih listeniz de bulundurmayın lütfen hepsinin gelme ihtimali var sonuçta ve gelecekteki yaşantınızı şekillendirirken emin olmanızı sizden rica ediyorum.
  2. Üniversiteleri arayın ya da temsilcilikleri aa şey vardı ÜNİVERSİTE TANITIM FUARLARI ben ikinci senemde oralarda gezip bol bol üniversite aradım. Aklımda ne soru varsa hepsini sordum neredeyse ihtiyacım olan her şeyi öğrendim. Sizde rahatlıkla yapabilirsiniz hiç terslenmeden tüm sorularım yanıtlandı gerçekten.
  3. Aslında bana kalırsa üniversiteden çok bölüm önemli biraz sayısalcı olduğum için böyle olduğunu söylüyordu çalışma koçum ama bilemiyorum. Bana kalırsa bölümünüzü detaylıca araştırın mezun olunca neler yapabilirsiniz okurken nasıl en iyi anlamda kendinizi geliştirebilirsiniz vs vs bu tarz araştırmalı es geçmeyin. Aa şeye de karşıyım ama '' Ailem bu bölümü istiyor, ben bu bölümde okumalıyım..'' bana en yanlış gelen muhabbetlerden biri bu gerçekten HAYAT SENİN HAYATIN.
  4. İstediğiniz herhangi bir bölüm hakkında araştırma yapmak aslında artık oldukça kolay o bölümü okuyan arkadaşlar bulun sosyal medya hepimizin elinde ve onlarla konuşun geri çevireceklerini sanmam onlarda bu yollardan geçti sonuçta  (eczacılık için bana ulaşabilirsiniz instagram adım : eczaciihanimm ) 
  5. Öğretim görevlilerini araştırmayı da ihmal etmeyin bir çok üniversitede kadro açığı var dikkat edin. 
  6.  Son olarak tercih listesi nasıl hazırlanmalı? İlk 3-5 sıraya gelmesi imkansız gibi görünen ama aslında çok istediğiniz bir yerleri yazıyoruz maksat içimizde kalmasın değil mi ? diğer önemli noktaysa son 3-5 sıraya da gelmesi kesin yerleri yazalım ki olaki o aralıktakiler gelmezse açııkta kalmayalım. İnstagram hesabımda aralıklara göre tercih önerisiyle ilgili bir tabloda paylaşmayı düşünüyorum kendim paylaşacağım tabloya göre hareket etmiştim. Umarım hayallerinizi yaşarsınız. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar