vakıf üniversitesinde okumak

  Uzun süredir yazmak istediğim bir konu olsa da bir çok kez geçiştirmek zorunda kaldım ama sonunda oturdum pc'nin başına, aferin bana :) 




   Her neyse bilen arkadaşlar var mi bilemiyorum ama ben tekrar dile getireyim vakıf üniversitesinde okuyorum ve vakıf üniversitesi ile ilgili baya bir yanılgı söz konusu korkunç belkide ama instagramda gelen sorular genel de şöyle ; Bursluyum diye ezilir miyim ? İnsanlar çok mu havalı? ahahha en komik olansa şuydu Ay ben orada ne giyicem giyecek şey bulamam ki.. Her neyse bu yargıları bize televizyonlar ve kusura bakmayın ama aptal türk dizileri aşıladı. Şöyle anlatayım size ben burslu değilim ve kim burslu kim değil bilmiyorum umrumda da değil kimsenin değil ki zaten yani burslu burssuz herkes orada eğitim amaçlı bulunuyor yani sen ezilmezsin hatta benim gibi burssuzlar gözünde ilahsın canısı ve kimse havalı değil yani var tabi burnu havada olanlar ama inan onlar insan değil üzgünüm biraz açık sözlü davrandım ve son olarak yine kendimden örnek vericem okula eşofmanla gidiyorum yani abartmayın okul okuldur işte ha şey bir de üniversiteden ne beklentiniz var bilmiyorum ama çok büyük beklentilerle gitmeyin seçtiğiniz okullara ay yine susamadım şu soru geldi aklıma ; Burslular ve burssuzlar farklı sınıflarda mı farklı öğretim görevlileri mi derslere giriyor? yok yavruşlar yok hepimiz bir amfideyiz ve aynı öğretim görevlileri giriyor derslere.. Birazda avantaj ve dezavantajlardan bahsedelim mi?

  Vakıf üniversitesinde okumanın avantajları;


* Çok kalabalık değildir sınıflarımız devlet üniversiteleri ile kıyaslandığında
* Teknolojik imkanları fazladır. Mesela daha iyi bilgisayarlara ve laboratuvarlara sahiptir.
* Bazı vakıf üniversiteleri, devlet üniversitelerindeki çok çok kaliteli olan öğretim kadrolarını kendilerine kaydırmıştır. Tabi hâla ticarethane olarak var olan okullarda mevcut bu üzücü yanı biraz..
* Her vakıf okulunda okuyan gerizekalı değildir. Ya da çok düşük puanlarla gitmemiştir. Fazlasıyla iyi seviyede olan öğrenciler de barındırır.
* Burslu-burssuz ayrımı yapılmaz demiştim zaten yukarıda ama olsun. Filmlerde görülen, zengin-fakir ayrımı da olmaz. Kimse sana yoldan geçerken burslu musun ya da değil misin şeklinde soru yöneltmez kimse bunu önemsemez. Yani siz söylemedikçe kimse bilmez bilseler bile ilgilenmezler yani zaten çok saçma 


   Bunlar avantajları tabiki bazı dezavantajları da mevcut yalan söyleyemicem ..


   Vakıf üniversitesinde okumanın dezavantajları;



* Sıradan bir devlet üniversitesinde 50 kr – 2 TL arasında değişen yemek ücretleri vakıf üniversitelerinde 10-20 TL‘dir.

 * Bazı vakıf üniversiteleri verilen ortalamanın altına düştüğünüzde -varsa- bursunuzu iptal edebilir. Ki gerçekten bu konuda gerçek anlamda katılar.
 * Filmlerde gördüğünüz hocalarla laubali tavırlar içinde konuşan ukala öğrenciler yoktur. Varsa da kapı dışarı edilebilir. Nihayetinde orası bir eğitim kurumudur. Ah bu televizyonlar hep önyargı getirdi evlere 
* Genelde ulaşım imkanları devlet üniversitelerine nazaran daha zordur.

 * Ve en kötüsü de yalnızca diploma almak için üniversiteye gelen öğrenci sayısı oldukça çoktur (bazı bölümlerde) 
 Başka sorularınız varsa aklınıza takılan bir şey falan yoruma alalım sizleri..

Yorum Gönder

0 Yorumlar